Słowa kluczowe long tail

 

Słowa kluczowe long tail

Ogromna konkurencja jest dzisiaj widoczna wszędzie, w tym także w wyszukiwarkach internetowych. Wysyp firm pozycjonerskich sprawił, że uzyskanie czołowych pozycji w Google jest coraz trudniejsze, a co za tym idzie – coraz droższe. W tej sytuacji wielu klientów owych firm zaczęło szukać sposobu na obniżenie kosztów pozycjonowania, które jednak nie spowoduje drastycznego spadku ilości odwiedzin strony. Jednym z takich sposobów jest tzw. „długi ogon”, czyli zapewnienie sobie ruchu z setek niszowych fraz.

To, czym jest „long tail”, najlepiej wyjaśnić obrazowo. Pewnie wielokrotnie zdarzało Ci się, że szukając w Internecie informacji, wpisywałeś w okno wyszukiwarki wielowyrazowe frazy, jak na przykład „jak przyspieszyć działanie komputera” albo „kiedy przewalutować kredyt walutowy”. Takie długie frazy to właśnie nasz długi ogon – niszowe, rzadko wpisywane w wyszukiwarki słowa, które mogą stanowić ważne źródło ruchu na Twojej stronie www. Oczywiście stanie się tak tylko wówczas, gdy dowiesz się, jak „powalczyć” o ruch z long tail.

Zdobywanie ruchu z „długiego ogona” rządzi się swoimi prawami, nieco innymi niż te, spotykane w „tradycyjnym” pozycjonowaniu. Najważniejsza zasada jest taka, że dla „long tail” najważniejsza jest treść, a nie linki. Duża ilość unikalnej, sensownej i wartościowej treści sprawi, że Twoja strona będzie znajdywana po setkach albo i tysiącach przeróżnych, często kuriozalnych, zapytań. Żeby tak się stało będzie potrzebne także odpowiednie zaindeksowanie serwisu, a więc zadbanie o porządne linkowanie wewnętrzne, no i o linki z zewnątrz, prowadzące do strony głównej i najważniejszych podstron.

W dostosowywaniu treści strony pod „long tail” koniecznie trzeba użyć Google’owskiego narzędzia propozycji słów kluczowych. To niezastąpione narzędzie – oprócz wpisanej frazy – pokazuje bowiem także inne, zbliżone słowa kluczowe. Aby zdobyć ruch z „długiego ogona” ważne jest, aby umieścić je w tekście, nagłówkach, tytułach podstron, altach obrazków i tak dalej i tak dalej.

1 Comment

  1. Antoni
    19 września 2013

    Ważny wpis, pomaga zorientować się w temacie słów kluczowych long tail (słowa kluczowe długiego ogona) który ma szczególne znaczenie w przypadku sklepów internetowych (takich jak mój). Pozycjonowanie się na konkretne produkty przynosi mi zdecydowanie więcej ruchu niż wysokie pozycje ważnych fraz dla strony głównej.