Wybór odpowiednich fraz

 

  • 19 czerwca, 2011
  • |
  • Możliwość komentowania Wybór odpowiednich fraz została wyłączona

Wybór odpowiednich fraz

Jak odpowiednio dobrać frazy?
Wybór słów kluczowych to prawdopodobnie najbardziej lekceważona część procesu pozycjonowania. Przecież mając stronę o kredytach pozycjonujemy ją na frazę „kredyty”, czyż nie? Ano nie. W praktyce pozycjonowanie strony na małą ilość słów kluczowych nie ma najmniejszego sensu.

Analizy i wyboru odpowiednich fraz, powinniśmy dokonać zanim w ogóle zaczniemy pozycjonować stronę. W tym cale warto wykorzystać wspaniałe narzędzie Google – Narzędzie Analizy Słów Kluczowych. Na jego podstawie można mniej więcej stwierdzić, które słowa kluczowe zapewnią naszej stronie odpowiedni ruch, a także dostosować treść strony, by zapewnić jej ruch z tzw. „long tail”.

Jak zwykle trzeba jednak uważać na błędy. Weźmy na przykład wspomniane „kredyty”. Fraza ta należy do najtrudniejszych jeżeli chodzi o pozycjonowanie w polskim Internecie. Koszt osiągnięcia TOP10 na to słowo wyniesie pewnie kilkanaście tysięcy złotych w skali roku, a pierwsze efekty będzie widać po 6 – 9 miesiącach. Czy na pewno masz tyle czasu i pieniędzy? Czy nie lepiej przeznaczyć je na łatwiejsze frazy, których osiągnięcie będzie tańsze i szybsze?

Najważniejsza informacja: efekty pozycjonowania uzależnione są od dobranych fraz, założonego budżetu, czasu i doświadczenia pozycjonera. Często Klienci pytają się o możliwość wypozycjonowania frazy o miesięcznej ilości wyszukiwań 0,5kk – 1kk za 10zł miesięcznie – nie, nie jest to możliwe. Idąc do salonu porsche nie warto wściekać się o to, że nie jest ono dostępne za 10k zł.

Słowa kluczowe long tail:
To, czym jest „long tail”, najlepiej wyjaśnić obrazowo. Pewnie wielokrotnie zdarzało Ci się, że szukając w Internecie informacji, wpisywałeś w okno wyszukiwarki wielowyrazowe frazy, jak na przykład „jak przyspieszyć działanie komputera” albo „kiedy przewalutować kredyt walutowy”. Takie długie frazy to właśnie nasz długi ogon – niszowe, rzadko wpisywane w wyszukiwarki słowa, które mogą stanowić ważne źródło ruchu na Twojej stronie www. Oczywiście stanie się tak tylko wówczas, gdy dowiesz się, jak „powalczyć” o ruch z long tail.

Zdobywanie ruchu z „długiego ogona” rządzi się swoimi prawami, nieco innymi niż te, spotykane w „tradycyjnym” pozycjonowaniu. Najważniejsza zasada jest taka, że dla „long tail” najważniejsza jest treść, a nie linki. Duża ilość unikalnej, sensownej i wartościowej treści sprawi, że Twoja strona będzie znajdywana po setkach albo i tysiącach przeróżnych, często kuriozalnych, zapytań. Żeby tak się stało będzie potrzebne także odpowiednie zaindeksowanie serwisu, a więc zadbanie o porządne linkowanie wewnętrzne, no i o linki z zewnątrz, prowadzące do strony głównej i najważniejszych podstron.

W dostosowywaniu treści strony pod „long tail” koniecznie trzeba użyć Google’owskiego narzędzia propozycji słów kluczowych. To niezastąpione narzędzie – oprócz wpisanej frazy – pokazuje bowiem także inne, zbliżone słowa kluczowe. Aby zdobyć ruch z „długiego ogona” ważne jest, aby umieścić je w tekście, nagłówkach, tytułach podstron, altach obrazków i tak dalej i tak dalej.

Typy dopasowań dla Analizy Słów Kluczowych Google:
Typy dopasowań wykorzystujemy w polu „słowo lub wyrażenie” w celu uwzględnienia naszych propozycji w wynikach. Każdą frazę należy rozpocząć w osobnym wierszu, wykorzystując jeden z podanych poniżej modeli dopasowań:

 

Broad match: podobne frazy i ich wariacje
Przykład: Pozycjonowanie

Phrase match: dokładnie wpisana fraza
Przykład: “Pozycjonowanie”

Exact match: frazy posiadające dokładnie podany trzon
Przykład: [Pozycjonowanie]

Negative match: dana fraza zostanie pominięta w wynikach
Przykład: -Pozycjonowanie

Broad match modifyer: pośredni broad i phrase match.
Przykład: +Pozycjonowanie

Prosty przykład wykorzystania narzędzia Analizy Słów Kluczowych Google:
W polu „witryna” wpisałem adres strony internetowej „pageseo.pl”, następnie wypełniłem pole „słowo lub wyrażenie” elementami podstawowymi:
– pozycjonowanie

– pozycjonowanie stron
– pozycjonowanie www

– pozycjonowanie stron internetowych
– pozycjonowanie stron www

Analiza wyników:
Interesują nas trzy kolumny: fraza, konkurencja, oraz wyszukiwania lokalne. Wybór fraz powinien opierać się na wymierzonej przez nas wartości stosunku: konkurencja/wyszukiwania lokalne.

Wsparcie PageSEO:
Jeśli nie masz pewności, że wybrałeś odpowiednie frazy (słowa kluczowe) dla Twojej witryny, skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy, chętnie doradzimy. Więcej o dobieraniu słów kluczowych znajdziesz w tym artykule: propozycje słów kluczowych.

Comments are closed.