Uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, możliwe jest tylko dzięki solidnej pracy i fachowemu podejściu. Promowanie serwisu internetowego, to pogoń, prawdziwy wyścig szczurów. Liczą się tylko trzy pierwsze miejsca.
Dlaczego warto pozycjonować?
Ponad 90% wejść na większość stron internetowych, pochodzi z wyszukiwarek internetowych. Osoba chcąca znaleźć jakiś produkt, ofertę, adres kontaktowy firmy, wpisuje odpowiednią frazę do wyszukiwarki, a następnie wchodzi kolejno na wyświetlone strony. Oczywiście wybierana tylko te witryny, które tematycznie odpowiadają szukanemu przez nią zagadnieniu. Bardzo rzadko wybierane są strony powyżej 10 pierwszych wyników, zazwyczaj już 5 pierwszych adresów pozwala domyślnemu klientowi, wybrać konkretną stronę, a tym samym zapoznać się z prezentowaną przez nią ofertą. Zadbanie o wysoką pozycję w internecie, może bardzo korzystnie wpłynąć na ilość zamówień i zleceń danej firmy. Aktualnie, w dobie XXI wieku, wszelkich potrzebnych informacji, szukamy właśnie w sieci.
Liczy się więc pozycja w wynikach wyszukiwania. Aby osiągnąć szczyty, potrzeba nieraz bardzo dużo pracy. Trudność pozycjonowania, opiera się w głównej mierze na zależności od konkurencji. Jeśli w sieci istnieje sporo stron o podobnej tematyce, w dodatku są one już pozycjonowane, osiągnięcie szczytowych wyników jest utrudnione. Ale bez obaw, jeśli danej kłody nie da się przeskoczyć, trzeba ją po prostu obejść.
Na czym polega pozycjonowanie strony? To szereg działań, które mają na celu podniesienie jej pozycji w wynikach wyszukiwania, na konkretne frazy. Frazy, o których wcześniej już wspominałem, są słowami najczęściej wpisywanymi, w celu odszukania strony o konkretnej tematyce. Dla przykładu, frazami najpopularniejszymi dla firmy turystycznej będą: wczasy, wakacje, oferty wakacyjne, oferty last minute, egipt sharm. W jaki sposób dokonuje tego pozycjoner? Zazwyczaj jest to kilka połączonych ze sobą metod. Wykorzystywane są katalogi stron, oraz presell page, które umożliwiają zamieszczanie konkretnych tekstów z linkami prowadzącymi do danej strony www. Każdy z takich linków, otoczony jest odpowiednio przygotowaną treścią tematycznie powiązaną z linkowanym serwisem. Specjalnie przygotowane artykuły, precle, mają szczególną wartość dla wyszukiwarek, które idąc za linkami z artykułów (po nitce do kłębka), docierają do konkretnego serwisu i wzmacniają jego pozycję. Na podobnej zasadzie opierają się linki z serwisów internetowych, o konkretnym Page Rank. PR, to wskaźnik którym google określa wartość danej witryny, jej zawartość i przydatność. Linki z takich serwisów prowadzące do konkretnej strony, często mają spory wpływ na jej pozycję. Wartość uzależniona jest od wskaźnika linkującej witryny, liczonego w skali od 0 do 9. Szczególną moc, posiadają linki z serwisów tematycznie powiązanych, przekazują one większą część PR, linkującej stronie. Linki z wysokim PR są zazwyczaj o wiele droższe, a pozyskanie darmowych linków tematycznych, w większości przypadków, oparte jest na umiejętnym porozumieniu się z autorem danej strony.
Wymienione wyżej metody pozycjonowania, należą do najpopularniejszych. Dysponując sporym budżetem, można zainwestować w specjalne zaplecza, punkty SWL, reklamy kontekstowe i wiele wiele innych. Promowanie strony internetowej, uzależnione jest więc od kosztów jakie chcemy na to przeznaczyć. Na szczęście w dobrych rękach, inwestując nawet nie duże pieniądze, można osiągnąć satysfakcjonujące wyniki.
Jak długo trwa pozycjonowanie strony? Niestety nie należy się nastawiać na miesiąc, lub dwa. Uzyskanie satysfakcjonującej pozycji często następuje dopiero po kilku miesiącach. Nie warto się jednak załamywać. Z biegiem czasu, koszt potrzebny na skuteczne promowanie strony maleje, zawsze najtrudniejsze są początki. Podstawa, to wybór takiej firmy, aby nie trzeba było zaczynać praktycznie od początku.