Reklama w formie pozycjonowania

 

  • 3 maja, 2011
  • |
  • Możliwość komentowania Reklama w formie pozycjonowania została wyłączona

Reklama w formie pozycjonowania

Określanie reklamy jako filaru budującego firmę jest jak najbardziej trafne. Reklama buduje wizerunek firmy, zwiększa jej popularność i przyciąga docelowych Klientów. Cel każdej reklamy jest prosty, przyciągnąć jak największe zainteresowanie przyszłych Klientów i skłonić ich do zakupu naszego towaru lub usług. Pozycjonowanie stron internetowych jest oczywiście pewną formą reklamy, publikowane artykuły tematyczne oraz strony zapleczowe są często odwiedzane przez osoby kierowane z wyszukiwarek internetowych, które wpisywały frazę dokładną lub zbliżoną tematycznie do docelowej działalności linkowanej strony.

Coraz większa ilość osób zwraca uwagę na tworzone teksty presell pod kontem poprawności tematycznej, ortograficznej, merytorycznej i dopiero zatwierdzone lądują na stronach katalogów typu presell page. Dobrym przykładem serwisu artykułów reklamowych, który akceptuje tylko unikalne i wartościowe teksty jest preclownia.pl lub weask.pl. Serwisem presell dla tekstów typowo tematycznych jest mezczyzna360.pl – często odwiedzany i komentowany. Portale internetowe starają się więc o skuteczny marketing nie tylko poprzez metody szeptane, reklamy, ale również pozycjonowanie.


Skuteczną formą w reklamie okazuje się wymiana banerami ze stronami powiązanymi tematycznie. Wymiana banerów między portalami, dla pozycjonera jednej z witryn ma oczywiście ogromne znaczenia. Link z powiązanej tematycznie strony ma dużą wartość, szczególnie jeśli strona istnieje już kilka lat i zarówno jej Trust Rank jak i Page Rank osiągnęły wysokie pozycje. Dobrze dobrany baner przyciąga wzrok internauty, a w pozycjonowaniu może okazać się tak samo skuteczny jak popularne katalogi reklamowe. Powyższa porada sprawdza się tylko w sytuacji gdy banery reklamowe na stronie docelowej są tylko procentem jej zawartości, odpowiednio umiejscowionym i najlepiej zaklinowanym w treści. Nikt nie lubi wyskakujących nagle reklam, banerów flash w formie dźwiękowych dziwadeł. Baner flash powinien być spokojny, nie agresywny, przyjemny dla oka – tylko wtedy możemy rozpoczynać rozmowę o dobrze trafiającej w gust reklamie.

W dobraniu i utworzeniu konkretnej formy reklamowej często pomocne może okazać się studio reklamy. Jeśli sami nie jesteśmy w stanie wykonać banerów flash, reklam tekstowych do promocji np. adwrods, czy tekstów i designu ulotek (nikt nie jest dobry we wszystkim) warto zwrócić się o pomoc i dobrać odpowiednie do tego zadania studio reklamowe. Sprawdzona agencja zdejmie część obowiązków z naszych barków i wykona solidną robotę. Cena będzie zapewne wysoka, ale skąpiąc grosza nie da się rozwinąć działalności. Inwestycja tworzy obroty.

Comments are closed.