Google Product Search

Google Product Search

Google Product Search

Google Product Search to znana nam wszystkim forma wyszukiwarki ofert sklepów internetowych, porównywarki cen oraz opinii tym razem jak sama nazwa wskazuje pod szyldem Google. Porównywarka działa analogicznie do Nokaut, Skąpiec, okazje.info czy Ceneo. Plusem tej usługi jest możliwość znalezienia najniższej ceny spośród kilku tysięcy sklepów, oraz zebranie w jednym miejscu opinii o danym sklepie internetowym. Do 19 kwietnia 2007 Google Product Search znane było pod nazwą Froogle.

Po kliknięciu na pierwszy wynik wyszukiwania „Shopping results for Samsung i9100 price” przenosimy się na listę produktów nazwą zbliżonych do i9100. Możemy porównać ceny, wybrać produkty dostępne najbliżej nas, wyświetlić wyniki tylko z darmową przesyłką, ograniczyć się do wyników z sposobem płatności Google Checkout. Możemy określić przedział cenowy, wybrać w tym przypadku konkretnego operatora sieci, dodatkowe specyfikcje jak brak simlock, wybrać jeden z proponowanych czołowych sklepów internetowych Amazon.com, Newegg.com, Buy.com, Best Buy, TigerDirect.com.

W wielu polskich internetowych artykułach dotyczących Google Product Search znaleźć można bezpośrednie powiązanie stosunkowo świeżej sprawy kar nałożonych przez Google na porównywarki z planowanym wejściem usługi na rynek polski. Jak zapewne wszyscy wiemy, albo przynajmniej kojarzymy nagłówki „Porównywarki wypadły” sprawa dotyczyła nałożenia filtra dla największych polskich porównywarek cen jak nokaut, skąpiec, ceneo oraz kilka większych sklepów przykładowo euro.com.pl. Jest sporo teorii, o czyszczeniu rynku przed startem nowego produktu, kilka o efektownym pokazie sił i nawet jedna o zakochaniu, miłości i rozstaniu której autorem jest Przemysław Śmit. Twórców teorii spiskowych nigdy nie brakuje. Światowa wyszukiwarka Google – światowa porównywarka google, zasięg którym dysponuje Google, możliwości finansowe, gdzie tutaj miejsce na obawy o jakąkolwiek konkurencję? To nie wspomniane w którymś tam, jakimś tam artykule „starcie tytanów”, tylko momentalne lub pijarowe zagranie – odczekanie i zdeptanie.

Zawirowania zapewne odczują również sklepy internetowe które pozycjonują konkretne produkty, bardzo możliwe, że wyniki z Google Product Search będą pojawiać się po prostu wyżej w serpach np. w formie wyników sponsorowanych. To, że Google Product Search wejdzie do Polski jest niemal pewne. Już od jakiegoś czasu w centrum webmastera pod zakładką „Inne zasoby” widnieje Google Merchant Center – usługa umożliwiającej przesyłanie danych o produktach do Google, a następnie udostępnianie ich w serwisie Zakupy Google. U naszych południowych sąsiadów Czechów nowy projekt Google już funkcjonuje.

Google przedstawiło również wersję Google Product Search dedykowaną na urządzenia mobilne (Android i iPhone). Mobilna wersja strony/aplikacji wykorzystuje JavaScript do obsługi menu, co ma zredukować wszelkie opóźnienia w obsłudze.

Porównanie aktualnych wyników wyszukiwania google.pl i google.com

Zapytanie Sony SLT-A77VQ Sony SLT-A77VQ
Pozycje widoczne Google.pl Google.com
1. www.sony.pl Google Product Search
2. www.sony.pl store.sony.com
3. www.sony.pl www.amazon.com
4. ww.euro.com.pl
5. www.nokaut.pl
6. www.ceneo.pl
Zapytanie Samsung i9100 Samsung i9100
Pozycje widoczne Google.pl Google.com
1. www.telepolis.pl Google Product Search
2. www.skapiec.pl www.gsmarena.com
3. www.ceneo.pl www.amazon.com
Zapytanie Samsung i9100 cena Samsung i9100 price
Pozycje widoczne Google.pl Google.com
1. www.skapiec.pl Google Product Search
2. www.benchmark.pl www.gsmarena.com
3. www.ceneo.pl www.myshopping.com.au
Legenda  wynik sponsorowany

———
Zdjęcie: Markus Spiske / raumrot.com
CC-License: CC-BY

2 comments

  1. Mateusz
    21 września 2012

    Ciekawe. Znalazłem błąd – powinno być 'nokaut’ zamiast 'nojaut’.
    Pozdrawiam 🙂

    • admin
      21 września 2012

      Dziękuję. Błąd poprawiony.