Pozycjonowanie Google Maps

Pozycjonowanie Google Maps

Pozycjonowanie Google Maps

Google Maps umiejscawiane są w górnej partii lokalnych wyników wyszukiwania. Dla firm działających lokalnie jak małe zakłady, lokale usługowe, gabinety itp, Google Maps jest skutecznym narzędziem promocyjnym. Aktualnie na popularnych serwisach blogowych dotyczących pozycjonowania i optymalizacji odszukać można kilka artykułów odnoszących się do podnoszenia pozycji w Google Maps. Postaram się zebrać w całość istotne informacje i odciąć całkowicie błędne wskazówki tak aby maksymalnie uprościć cały proces. Pierwszy krok to standardowo optymalizacja, kolejny to pozycjonowanie.

Wprowadzona nazwa firmy
Kiedyś skutecznym zabiegiem było wprowadzanie słowa kluczowego jako nazwy firmy, aktualnie nie polecam tego rozwiązania.

Dane firmy
Postarajmy się podać wszystkie dane o które prosi google. Koniecznie jest podanie właściwych informacji, jeśli na naszej stronie znajdują się dane firmy sprawdźmy czy są w stu procentach zgodne, jeśli na stronie ich nie ma koniecznie trzeba je umieścić.

Opis firmy
Doskonale jeśli dobije do limitu 200 znaków, powinien być logiczny i zawierać słowa kluczowe które są dla nas istotne.

Kategorie
Należy wybrać tylko kategorie zgodne z prowadzoną przez nas działalnością.

Zdjęcia i filmy
Warto dodać kilka zdjęć dotyczących firmy, usług, produktów (jeśli nie mamy własnych, warto zajrzeć na flickr.com i zapisać wybrane na dysku). Proponuję wgrać przygotowane zdjęcia na serwer zewnętrzny umożliwiający ich tagowanie photobucket.com, share.ovi.com, picasaweb.google.com. Po wgraniu zdjęć należy dodać do nich tag, opis, komentarz z jednym słowem kluczowym. Jeśli wgrywamy zdjęcia z dysku warto nazwać pliki słowami kluczowymi. Dodawany film dot. naszej firmy, produktów lub usług powinien zawierać w nazwie jedno z słów kluczowych, najlepiej podać link do odpowiedniego filmiku w serwisie YouTube.

Dodatkowe szczegóły
Dodajmy tutaj linki do katalogów firm z naszym wpisem oraz firmowych kont facebook czy google+ jeśli takowe posiadamy. Jeśli dopiero tworzymy nasz wpis można to zrobić później, o co dokładnie chodzi z katalogami firmowymi i linkami do serwisów społecznościowych opisałem trzy punkty poniżej. Nazwę linku warto przyporządkować do nazwy serwisu w którym wpis został umieszczony.

Mapa KML (nie jest to konieczne)
Warto wejść na stronę Geo sitemap and KML generator i przystąpić do utworzenia mapy KML. W kroku pierwszym należy wypełnić wszystkie pola używając danych zgodnych z tymi które widnieją w naszym profilu Google Maps, koniecznie podajmy unikalny opis naszej strony. Krok drugi wymaga podania trzech informacji: adresu strony, opisu pliku KML oraz jego autora. Podajmy adres naszej strony, w opisie mapy wpiszmy polskie „Lokalizacja strony” a jako autora podajmy wybrane słowo kluczowe. Ściągnięty pliki locations.kml wrzućmy na serwer do głównego folderu tak aby dało się go wywołać wpisując http://adresnaszejstrony.pl/locations.kml. Link do pliku należy podpingować tak indeksacja przebiegła sprawnie.

Katalogi firm
Polecam dodać stronę do polecamyfirmy.pl, zumi.pl, yp.pl i innych katalogów firm koniecznie używając unikalnych opisów zawierających słowa kluczowe, oraz tych samych zdjęć które podaliśmy w profilu google maps.

Linki z portali społecznościowych
Doskonałym rozwiązaniem jest dodanie linku do Google Maps w naszym profilu Google + (Moje konto -> O mnie -> Edycja -> Polecane Linki -> Dodajemy nowe linki), YouTube, Twitter, Facebook.

Komentarze
Komentarze dotycząca naszej działalności na Google Maps są istotnym czynnikiem i warto o nie zadbać. Nie dodawajmy komentarzy samodzielnie z jednego IP, można poprosić kilka-kilkanaście osób w różnych odstępach czasowych o jeden krótki wpis.

———
Zdjęcie: Markus Spiske / raumrot.com
CC-License: CC-BY

2 comments

  1. Adesso
    3 maja 2012

    Zapomnialeś dopisać, że samo dodanie wpisu to tylko dodanie.
    Jeśli ktoś myśli o zjedzeniu tortu na 1,2,3 i więcej okolicznych miast musi już postarać się taki swój wpis wypozycjonować.

  2. Greg
    17 sierpnia 2015

    Nie wspomniano w artykule o stałym rozbudowywaniu profilu Google+ podpiętego pod mapki. Chodzi dokładnie o systematyczne dodawanie nowych postów. Może to tylko przypadek, ale po kilku dniach systematycznego dodawania postów pozycja mojej firmy przeskoczyła z pozycji 4 na 3. Co oczywiście po faceliftingu mapek ma ogromne znaczenia.

Dodaj komentarz

Nazwa

e-Mail

Strona www