AdSense
  • 20 sierpnia, 2011
  • |
  • Możliwość komentowania AdSense została wyłączona

AdSense

Masz serwis internetowy i chcesz zarobić chociażby na jego utrzymanie? Nic prostszego – wystarczy zapewnienie mu przyzwoitego ruchu i zainstalowanie oraz konfiguracja reklam Google AdSense. Reklamy Google to od dawna sprawdzony i prosty sposób na zarabianie na stronie internetowej.

Podstawowe informacje o Google AdSense

Program AdSense to sieć reklamowa polegająca na wyświetlaniu reklam kontekstowych (tematycznych) na stronach „partnerów Google”, czyli stronach, które do tego programu przystąpiły. A przystąpić może każdy, kto posiada własną stronę internetową, wypełni odpowiedni formularz i umieści reklamy w swojej witrynie – maksymalnie 3 na każdej podstronie.

Reszta odbywa się automatycznie. W boksach reklamowych wyświetlane są dopasowane do treści reklamy, internauci w nie klikają, a my zarabiamy. Ile? To zależy od samej reklamy oraz od tematyki naszej strony. Wartość pojedynczego kliknięcia jest przeróżna i waha się od 0,01€ (bo zarabiamy właśnie w euro) do nawet kilku euro (mój rekord to dokładnie 2,82€). Mnożąc to przez CTR – wskaźnik mówiący o tym, jaki procent osób kilka w reklamy – który waha się od 0 do nawet 7-8 procent, nietrudno wywnioskować, że zarobić można. I to dużo.

Zarabianie na AdSense – praktyczne porady

Oczywiście trzeba najpierw wiedzieć, jak skutecznie na AdSense zarabiać. Liczą się trzy rzeczy: odpowiednia tematyka strony, odpowiedni ruch na stronie i odpowiednie rozmieszczenie reklam, które ma duży wpływ na CTR.

Jeśli chodzi o tematykę to powszechnie wiadomo, że w AdSense najbardziej opłacalne są finanse (czytaj: największe stawki za kliknięcie), a więc wszelkiego rodzaju kredyty, inwestycje, bankowość, forex, giełda, itd. Podobno dobrze płacą też w turystyce.

O tym, jak zapewnić odpowiedni ruch na stronie chyba nie ma co pisać. Chodzi wszakże o pozycjonowanie, a cała ta strona traktuje właśnie o tym. Wspomnę więc jedynie, że aby mieć z AdSense przyzwoite kieszonkowe, wcale nie potrzeba ogromnego ruchu – kilka-kilkanaście tysięcy uu miesięcznie w zupełności wystarczy.

Dopasowywanie reklam AdSense

Przejdźmy zatem do sprawy najistotniejszej, a więc do tego gdzie i jak umieścić reklamy AdSense, by przełożyło się to na wysokie zarobki.  W czasie swojego kilkuletniego obcowania z programem doszedłem do następujących wniosków.

Przede wszystkim ważna jest kolorystyka reklamy. Najlepiej sprawdza się reklama, która… nie wygląda jak reklama! Paradoks, ale okazuje się, że Polacy raczej nie lubią reklam i chętniej klikają w takie, które wyglądem przypominają „normalną” treść strony. Dobierzmy więc kolory tak, by były dyskretne i nie rzucały się w oczy – tło reklamy powinno być w kolorze tła strony, zaś kolor czcionki w kolorze standardowej czcionki używanej na stronie.

Tak stworzoną jednostkę reklamową można umieścić na stronie. Gdzie? Tym razem w widocznym miejscu. Według mnie najlepiej sprawdzają się chociażby:

– Długie banery 728×90 u góry strony, zaraz pod topem
– Kwadraty 250×250 (lub prostokąty 300×250) w górnej części lewego/prawego menu
– W przypadku blogów – mniejsze kwadraty lub prostokąty bezpośrednio pod artykułem/wpisem (nad ewentualnymi komentarzami)
– W przypadku for – prostokąty w postach, automatycznie umieszczanych jako odpowiedź na nowy temat

———
Zdjęcie: Markus Spiske / raumrot.com
CC-License: CC-BY

Comments are closed.